Foto-impressie

Welkom op dit weblog

Van 9 mei tot 29 mei 2009 hebben wij in het kader van onze MCDM studie een buitenlandstage in Canada gehouden. Dit weblog is daar een weerslag van. Graag nodig wij je uit dit door te lezen en mee te genieten van onze ervaringen. Veel plezier!!

woensdag 1 oktober 2008

Introduction

Our names are:
  • Louis Okkersen
  • Berry van Son
  • Marcel Verspeek

We are taking the course of the Masters of Crisis and Disastermanagement at de Institute of Fysical Safety, Arnhem, the Netherlands.

For the month May 2009 we're preparing a practical internship to Vancouver/Whistler, British Columbia, Canada. The main objectives of our practical experience abroad are:

  • the prepardness of the Olympic Games on Safety en Crisismanagement
  • the emergency services of BC itself
  • the emergency management stucture
By visiting services and interviewing important persons we will gathering us an impression of and the best practices with those objectives. Otherwise we will like to give our guests an impression of our experience and best practice of the emergency services of the Netherlands.