Foto-impressie

Welkom op dit weblog

Van 9 mei tot 29 mei 2009 hebben wij in het kader van onze MCDM studie een buitenlandstage in Canada gehouden. Dit weblog is daar een weerslag van. Graag nodig wij je uit dit door te lezen en mee te genieten van onze ervaringen. Veel plezier!!

dinsdag 13 januari 2009

1e voet op canadese bodem

In de voorbereiding op de studiereis van mei hebben we vandaag, 13 januari, de 1e voet op canadese bodem gezet. We waren uitgenodigd door Glenn Martindale op de canadese ambassade in Den Haag. Glenn is liaison van de RCMP (Royal Canadian Mounted Police) op de ambassade en in die hoedanigheid hebben wij contact met hem gezocht.
Hij wilde ons graag spreken om te zien hoe hij onze studiereis kon ondersteunen en helpen voorbereiden. Glenn doet dit vaker, maar dan alleen voor politiecollega's. Het multidisciplinaire is voor hem dus nieuw.
1e les voor ons was dat het voor de canadese ontvangers vooral geen studiereis mag heten. Vanaf nu bereiden we dus een programma van "exchange of best practice" voor. Daarvoor krijgen we aan canadese zijde de handen wel op elkaar volgens Glenn. We hebben hem het voorlopige programma voorgelegd, waarbij hij de mogelijkheden in Vancouver talrijk acht. In het "buitengebied" zal het wat lastiger worden, maar ook daarmee gaat hij aan de slag. Het politiekorps van Vancouver heeft een afdeling die dit soort programma's maakt voor buitenlandse gasten en daarmee zal Glenn in contact treden. Ook is zijn verwachting dat de ingang naar het VANOC (Vancouver Organisation Committy, het organisatie commité voor de olympische winterspelen van 2010) niet moeilijk zal zijn en dat men ook daar is voorbereid om buitenlandse gasten te ontvangen. Ons specifieke aandachtsveld, evenementenveiligheid in de breedste zin des woords, zou daarbij zeker aan bod kunnen komen.
Kortom goede verwachtingen en een waardevol contact opgedaan.
Het moet allemaal nog gerealiseerd worden maar toch alvast: Glenn Bedankt!