Foto-impressie

Welkom op dit weblog

Van 9 mei tot 29 mei 2009 hebben wij in het kader van onze MCDM studie een buitenlandstage in Canada gehouden. Dit weblog is daar een weerslag van. Graag nodig wij je uit dit door te lezen en mee te genieten van onze ervaringen. Veel plezier!!

donderdag 26 februari 2009

Adviseurs van het NOC - NSF


Woensdag 25 februari hadden Berry en Louis een gesprek met Marco Antonietti van het noc-nsf. (Marcel moest met zijn vrouw mee naar Londen) We hadden allen het gevoel dat we niet konden vertrekken naar de organisatie van de olympische spelen zonder contact gehad te hebben met ons eigen noc. Dat resulteerde dus in dit gesprek.

Marco was enthousiast over wat wij wilde gaan doen en tijdens het gesprek bombadeerde hij ons tot "officiele" adviseurs van het noc-nsf. Hij zal ons ook als zodanig gaan introduceren bij de canadese organisatie zodat wij met de nodige "status" zullen worden ontvangen.

Wij gaan een brief maken wanneer we komen en wat we willen zien en hij zal dat met de bovengenoemde aanbeveling vanuit het noc doorsturen naar Vancouver.

Afgelopen week is de locatie van het Holland Heineken Huis bekend geworden en dat is dicht bij "the oval" de plek waar het schaatstournooi zal worden afgewerkt. Dat is net buiten Vancouver.

Het huis komt te staan in het Minoru parc in Richmond, dat is een schiereiland net ten zuiden van Vancouver. We zullen dus ook met de hulpdiensten van Richmond gaan praten.

Onze tegenprestatie is dat we ook feitelijk een security advies zullen gaan schrijven voor het noc.

dinsdag 24 februari 2009

Geboekt !!

In onze voorbereiding naar de buitenlandstage weer stappen gemaakt.
De vliegreizen zijn geboekt. Wij, althans Marcel en Louis vertrekken op zaterdag 9 mei. Berry is er dan al omdat hij vooraf aan onze stage de stage combineert met 2 weken familiebezoek en vakantie met zijn echtgenote. Zij vetrekt weer naar Nederland als Marcel en Louis aankomen. Leuke is dat we ongeveer op dezelfde datum en tijd vertrekken als we ook aankomen. De tijdgrenzen zorgen dat we geen tijd verknoeien met de heenreis. Uiteraard betaal je dat terug op de terugreis. Die vangt aan op 29 mei om op 30 mei in Nederland aan te komen. We vliegen wel weer met z’n 3en naar huis.



Het hotel voor de eerste periode in Vancouver zelf is ook geboekt evenals het vervoer. We hebben een auto gehuurd die ons tijdens ons verblijf overal moet brengen. Na de Vancouver periode (in 1e instantie hebben we daar 11 dagen voor gereserveerd) zullen we het meer landelijke gebied bekijken en vooral hoe de hulpdiensten daar omgaan met aanrij-tijden zelfredzaamheid, burgerparticipatie etc. De “buitengebieden” zijn daar enorm uitgestrekt en de vraag is hoe organiseer je dan de hulpverlening? Brandweer, para medics en de RCMP moeten dan op het programma komen. Tuurlijk zoeken we wel mooie gebieden uit om dat te bekijken. We zitten relatief vlak bij de Rocky Mountains en ook Vancouver Island ligt om de hoek. De enorme afstanden zullen er waarschijnlijk wel voor zorgen dat we niet alles kunnen gaan zien wat we nu graag zouden willen.
Al met al weer een stap dichterbij. Ook de tijd doet daar aan mee. Volgende week kunnen we al zeggen dat we er over twee maanden zijn en dat begint toch behoorlijk dichtbij te klinken.

dinsdag 10 februari 2009

CANADA

Canada is een land op het noordelijke deel van Noord-Amerika. Aan de zuidkant wordt het begrensd door de Verenigde Staten van Amerika, aan de oostkant door de Atlantische Oceaan, aan de westkant door het eveneens Amerikaanse Alaska en de Grote Oceaan en in het noorden door de Noordelijke IJszee. De hoofdstad van Canada is Ottawa. De grootste steden zijn Toronto, Montréal, Calgary en Vancouver. Het staatshoofd van Canada is koningin Elizabeth II, vertegenwoordigd in Canada door de Gouverneur-Generaal. Canada is lid van het Gemenebest van Naties. De naam Canada is afgeleid van het indiaanse woord ‘’kanata’’, wat ‘’nederzetting’’ betekent.
Lees meer