Foto-impressie

Welkom op dit weblog

Van 9 mei tot 29 mei 2009 hebben wij in het kader van onze MCDM studie een buitenlandstage in Canada gehouden. Dit weblog is daar een weerslag van. Graag nodig wij je uit dit door te lezen en mee te genieten van onze ervaringen. Veel plezier!!

dinsdag 12 mei 2009

Bezoek Olympische locaties

Onze afpsraak bij de helicoptersectie voor vandaag werd om 8 uur afgezegd vanwege het slechte weer. Dat wordt nu woensdag. Dat wordt een helicoptervlucht boven de stad en de bergen!!!

Voor vandaag moesten we even een alternatief zoeken. We hebben vandaag de olympische locaties in Vancouver bezocht.


Allereerst natuurlijk naar Richmond naar de Olympic Oval, waar het schaatstoernooi plaats zal vinden. Dit is een prachtig splinternieuw gebouw. Het heeft een capaciteit van 8.000 bezoekers. De houten dakconstructie is van pinewood. Het hout dat is gebruikt was geinfecteerd door insecten (beetles) en moest worden gekapt. Door bewerking en impregneren is het geschikt gemaakt voor de bouw van de oval. Anders was het verbrand.

Verder not een bezoek gebracht aan de Pacific Colosseum (kunstrijden en shorttrack) en aan het stadion voor de openingsceremonie en het hockeystadion. Dit is ook de thuisbasis voor de Vancouver Canucks. Die spelen vanavond de beslissende wedstrijd in de playoffs voor de Stanley Cup. Dus Vancouver staat vanavond weer op zijn kop.
Na een onderbreking weer terug. Helaas hebben de Canucks, na een zeer spannende wedstrijd, verloren en dus zijn ze uit de play-offs.




Morgen gaan we naar onze contactpersoon van de RMCP (Randy Cox).

1 opmerking:

MCDM 11 Vancouver zei

Ziet er allemaal goed uit! Hopelijk gaat het woensdag lukken met de vlucht, wel foto's maken :)

Nog 3 weken en dan komen we jullie achterna.

groet,

Martin