Foto-impressie

Welkom op dit weblog

Van 9 mei tot 29 mei 2009 hebben wij in het kader van onze MCDM studie een buitenlandstage in Canada gehouden. Dit weblog is daar een weerslag van. Graag nodig wij je uit dit door te lezen en mee te genieten van onze ervaringen. Veel plezier!!

woensdag 27 mei 2009

Ucluelet

Deze dag hadden we gepland als een tourdag over het eiland. Van Nanaimo dwars over het eiland naar de Pacific Ocean. Dan ervaar je pas hoe ruig Vancouver Island kan zijn. Ons doel was Ucluelet, een tocht van ongeveer 200 km. Maar over de heenweg hebben we (met tussenstoppen) er toch ruim drie uur over gedaan. Een prachtige tocht, die we niet hadden willen missen. We reden tussen de bergen, meren en de natuur (rainforest in Cathedral Grove).


In Ucluelet aangekomen, direct doorgereden naar het einde van het schiereiland op zoek naar de oceaan. Die vonden we en daar hebben we een tocht gemaakt met fantastische vergezichten en langs een heel rotsig (zee)gebied. In het verleden zijn daar veel schepen vergaan. Als je ziet hoe de zee en de rotsen daar zijn, kijg je snel een beeld, hoe gevaarlijk het bij ruig weer er kan zijn.


In middag ook weer die 200 kilometeres terug naar Nanaimo. Dat ging wat sneller, ook vanwege de gespekken over zware "onderwerpen". Ja wat wil je na bijna drie weken met elkaar optrekken. Zwaar of niet, het blijft gezellig en serieus. Dus ook nu weer hebben we de avond afgesloten met koffie en afspraken wat er nog moet gebeuren. Morgen keren we weer terug naar Vancouver voor onze laatste afspraken op woensdag en donderdag.

Geen opmerkingen: