Foto-impressie

Welkom op dit weblog

Van 9 mei tot 29 mei 2009 hebben wij in het kader van onze MCDM studie een buitenlandstage in Canada gehouden. Dit weblog is daar een weerslag van. Graag nodig wij je uit dit door te lezen en mee te genieten van onze ervaringen. Veel plezier!!

vrijdag 22 mei 2009

Multidag

Vandaag een drukke dag achter de rug. Om 9.00 uur waren we al present, bij het Britisch Columbia Center of Disease Control. Hier hebben we uitvoerig uitleg gekregen over de coördinatie met betrekking tot de gezondheidszorg in Britisch Columbia. Wat op dit moment erg actueel is, is natuurlijk de Mexicaanse griep. Het centrum heeft hierin een belangrijke coördinerende rol.
Tussen de middag nog een uurtje over en dat uurtje gevuld met een bezoek aan het politie museum. De historie van de politie van Vancouver is hier te zien. Leuk om te zien hoe de politie zich door de jaren heen heeft ontwikkeld.
Vervolgens naar E-comm, de meldkamer voor de politie en de brandweer. Hier zijn de meldkamers van de RCMP (Royal Canadian Mounted Police) , de VPD (Vancouver Police Department) en de Brandweer (Fire & Rescue) gesitueerd. Op deze meldkamer komen ongeveer 3400 meldeingen per dag binnen. Erg indrukwekkend om te zien en daar uitleg over te krijgen,
Vervolgens naar één van de 22 brandweerkazernes van Vancouver gegaan. Vancouver heeft naast een Fire chief 3 deputy chiefs. Met deze 3 deputy chiefs hebben we uivoerig gesproken. In Nederland staat de binnenbrand bestrijding ter discussie. In Vancouver hebben ze deze discussie al achter de rug en zijn er uitgebreide procedures aanwezig om de brand op een andere wijze te bestrijden. 4 Personen op een tankautospuit is hier al heel gewoon. Het duiken hebben ze hier al jaren geleden uitbesteed. Kortom erg leerzaam hier en veel indrukken opgedaan. Met Tim Armstrong (deputy chief ) nog een biertje gedronken in het hotel. Erg gezellig maar ook erg leerzaam. Onder het genot van een biertje wordt er veel gezegd en gesproken en wordt in alle openheid het leven bij de brandweer in Vancouver uit de doeken gedaan. Ervaringen worden uitgewisseld en er wordt veel gelachen.
Kortom een drukke maar vooral leerzame dag die contacten voor het leven heeft opgeleverd.

Geen opmerkingen: