Vandaag zijn we in functie geweest als officiele vertegenwoordigers van het Nederlands Olympisch Comite (NOC*NSF).
Op voorspraak van het NOC*NSF in Nederland was een bezoek geregeld met het Vanoc (Vancouver Organisation Committee). We werden ontvangen door een delegatie van enkele hoge functionarissen. In een meeting deden zij ons uit de doeken hoe het veiligheidsbeleid tijdens de Spelen zal zijn. Louis heeft ons met zijn kennis van veiligheidszaken als delegatiewoordvoerder goed vertegenwoordigd.
Op zich was het een goed verhaal over beveiliging van spelers en toeschouwers en VIP's, maar niet echt anders dan de gangbare werkwijze elders. Men heeft daarin veel ervaring, maar is nu nog niet veel verder dan planvorming.
We hebben ons wel bij de Nederlandse vlag laten fotograferen, die speciaal voor ons was uitgehangen.
Meer interessant en praktisch voor ons was het tourtje langs (in) het Pacific Collosseum (kunstschaatsen en short track) en het Olympisch dorp in aanbouw.
Laatse dag Canada-stage
17 jaar geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten