Foto-impressie

Welkom op dit weblog

Van 9 mei tot 29 mei 2009 hebben wij in het kader van onze MCDM studie een buitenlandstage in Canada gehouden. Dit weblog is daar een weerslag van. Graag nodig wij je uit dit door te lezen en mee te genieten van onze ervaringen. Veel plezier!!

donderdag 14 mei 2009

A room with a view !!

Vandaag stond de gekoesterde helicoptervlucht op het programma. Deze was maandag nog uitgesteld vanwege de regen toen.
Vanmorgen werden we ontvangen Dwayne Jennings, hoofd van de Vancouver helicoptersection van de RCMP.
Na een rondleiding door hanger met de vloot en het gebouw was het zover dat Dwayne zich even moest omkleden om in pilotenoverall terug te komen en ons uit te nodigen voor een "tochtje" over de stad en omgeving. Aangezien het een politiehelicopter is was er geen discussie over wie er voorin moest/mocht zitten. Dat was een geweldige ervaring! Over binnenstad, buitenwijk, zeearmen, eilanden, haven en bergen, inclusief cipress-hill waar het olympische onderdeel snowboarden zal worden gehouden. Zo paste dit bezoek weer prima in ons programma. In de fotopresentatie zijn nieuwe foto's hiervan opgenomen zodat jullie enigzins een idee krijgen.
Het bezoek duurde niet de hele dag, dus aan begin van de middag de stad in naar Granville Island even eten, wat shoppen en met de watertaxi naar het Vancouver museum. Een museum dat de geschiedenis van de stad in beeld brengt. Daar leerden we dat de dreiging van "the flu" niet van vandaag is. (zie foto).
Morgen zal de dag in het teken van de rode kolom staan. Eerst naar de brandweeracademie en vervolgens naar Vancouver Fire Brigade.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Marcel,
Zo op de foto's te zien en te lezen maken jullie daar een fantastische leerzame en gezellige tijd door.Ik volg het op de voet.
Ik wens je alvast een fijne verjaardag toe met de nodige drank en gebak. Wij houden het nog wel te goed!

Groetjes Gerda

wilbert kleijer zei

He Gasten,
Ik zie dat jullie je al helemaal uitleven daar in Canada. Goed man. En dan is Marcel ook nog jarig begrijp ik. Dus gratis drinken voor Berry en Louis. Erg leuk om jullie te volgen via het blog. Veel plezier