Foto-impressie

Welkom op dit weblog

Van 9 mei tot 29 mei 2009 hebben wij in het kader van onze MCDM studie een buitenlandstage in Canada gehouden. Dit weblog is daar een weerslag van. Graag nodig wij je uit dit door te lezen en mee te genieten van onze ervaringen. Veel plezier!!

maandag 18 mei 2009

Whistler Mountain

Zoals gisteren al geschreven verbleven we vanacht en vandaag op Whistler Mountain.

Gisteren voornamelijk in het ski-oord zelf, vandaag was het tijd voor het serieusere werk: Op naar de TOP. Met de grote kabelbaan de mountain zelf op. Die bracht ons, na een tussenstop naar boven tot een hoogte van 1850 meter. De tussenstop is bij het olympic station, halverwege de berg waar de downhill onderdelen, als slalom en afdaling, worden verreden.

Boven was het uitzicht adembenemend. Rondom tussen de bergen, waar je ook keek, overal was het uitzicht prachtig. Bovenop deze berg staat ook het beeld wat het logo van deze winterspelen is geworden. Uiteraard zijn in de fotomap een aantal fraaie plaatjes opgenomen.
Na al dit moois weer naar benden en met de auto weer riching Vancoouver een ritje van 120 kilometer waar je ongeveer 2, 5 uur over doet. Tussen Whistler en het plaatsje squamish ligt het whistler olympic en paralimpic parc. Hier zullen onder andere de onderdelen, biathlon, langlaufen noordse combinatie etc. worden gehouden.
Kortom weer een dag met geweldige indrukken die we ons lang zullen heugen. Morgen is het hier koninginnedag (Victoriaday) maar gaan wij nog even verder met de hoogtestage, met Capilano brigde en grousemountain.
Ook mag niet onvermeld blijven dat Marcel vandaag zijn 51e verjaardag vierde. De lezers mogen hun felicitatie achterlaten.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Marcel, nog gefeliciteerd met je verjaardag. We houden het gebak nog tegoed, breng maar iets lekkers mee uit Canada.
De foto's en verslagen volgen wij op de voet. Ziet er geweldig uit, hoezo stage! Zo'n stage willen wij ook wel.
Groetjes Stasia