Gisteren reden we terug van Jasper naar Kamloops.
Een 30 kilometer noordelijk van Kamloops viel het op dat alle berghellingen waren aangestast door bosbrand. Later in Kamloops zelf, toen we een motelletje hadden gevonden, viel het op dat op de berghelling noordelijk van Kamloops een hele gosttown met verbrande woningen stond. Dit schijnt te dateren van augustus 2003.
"KAMLOOPS (ANP) - De grote bosbranden in de West-Canadese provincie
British Columbia breiden zich verder uit. Uit tal van Canadese
plaatsen worden extra brandbestrijders naar de getroffen regio
gedirigeerd, aldus de Canadese zender CBC maandag. Vooral de
aanhoudende harde wind speelt de brandweerlieden parten.
Ten noorden van Kamloops, het zwaarst getroffen bosrijke en
bergachtige gebied, zijn al meer dan 130 woningen in vlammen
opgegaan. Zondag werd al bekend dat circa 10.000 mensen uit
voorzorg geƫvacueerd zijn. De Canadese strijdkrachten hebben
militairen naar de provincie gestuurd om de brandweer te helpen.
Laatse dag Canada-stage
17 jaar geleden
1 opmerking:
Hoi Berry en anderen,
Wat leuk om te lezen waar je mee bezig bent! Hopelijk hebben jullie een fantastische stage, waarbij jullie veel leren en zien! En ook zeker veel genieten.
Mochten jullie het interessant vinden, dan kun je ook altijd een keer bij ons kijken:
http://mcdm11-usa-east-coast.blogspot.com/
We spreken elkaar snel weer !
groeten,
Wouter
Een reactie posten